Halkla ilişkiler aracı olarak belediyelerde sosyal medya kullanımı: Trabzon ili örneği / Use of social media in municipalities as a public relations tool: Trabzon sample

Bu çalışmada, son yıllarda dünya genelinde kullanımı giderek artan internet ve internet teknolojilerinin kurumlarda halkla ilişkiler uygulamalarında ortaya çıkardığı değişiklikler incelenmek istenmiştir. Bu doğrultuda yapılan araştırmanın ilk üç bölümünde, geçmişten günümüze halkla ilişkilerin değişen tanımları, modelleri, düzeyleri, uygulayıcı rolleri, kurum içerisindeki konumu ve araçlarına değinilmektedir. Ayrıca bu araçların geleneksel medya ve yeni medya kıyaslaması içerisinde kullanım avantajları ve dezavantajları ortaya koyulmaktadır. Araştırmanın son bölümünde ise Trabzon'daki ilçe belediyelerinin halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımları ölçümlenmektedir. Ülkemiz nüfusunun yarısından fazlasının internet kullanıcısı olduğu ve internet kullanıcılarının büyük çoğunluğunun sosyal medyayı aktif olarak kullandığı düşünüldüğünde, belediyelerin hedef kitlelerine ulaşmak için halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya ağlarında yer almaları önemli bir yere sahiptir. Tam sayım yöntemi ile Trabzon'da bulunan 18 ilçe belediyesinin 3 ayrı sosyal medya hesabında paylaşılan içerikler doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler 4 adet araştırma sorusu çerçevesinde oluşturulan tema ve kategorilerle içerik analizine tabi tutulmuştur. Trabzon'da bulunan 18 ilçe belediyesinin tamamını kapsayan araştırma kapsamında elde edilen bulgular; belediyelerin, toplum tarafından yoğun olarak kullanılan sosyal mecralarda yer aldığını ve aktif paylaşımlarda bulunduğunu göstermektedir. Bu durum da belediyelerin karşılıklı etkileşime zemin sağlayacak adımlar attıklarını göstermektedir.

In this study, it is aimed to examine the changes that the internet and internet technologies, which are increasingly used around the world, in public relations practices in institutions. In the first three parts of the research conducted in this direction, the changing definitions, models, levels, practitioner roles, position and tools of public relations from past to present are mentioned. In addition, the advantages and disadvantages of using these tools in traditional media and new media comparisons are revealed. In the last part of the research, the use of social media as a public relations tool of the district municipalities in Trabzon is measured. Considering that more than half of the population of our country is internet users and the majority of internet users actively use social media, it is important for municipalities to take part in social media networks as a public relations tool in order to reach their target audiences. The contents shared in 3 different social media accounts of 18 district municipalities in Trabzon with the full count method were obtained through document analysis. The obtained data were subjected to content analysis with themes and categories created within the framework of 4 research questions. The findings obtained within the scope of the research covering all of the 18 district municipalities in Trabzon; It shows that municipalities are involved in social media that are used extensively by the society and that they are actively sharing. This shows that municipalities have taken steps to provide a basis for mutual interaction.

Erişime Açık
Görüntülenme
16
07.05.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
07.05.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Ağustos 2024 03:56
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Halkla ilişkiler aracı olarak belediyelerde sosyal medya kullanımı: Trabzon ili örneği / Use of social media in municipalities as a public relations tool: Trabzon sample
Yazar
(dc.contributor.author)
MUHAMMED MUHSİN AKSOY
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
DR. ÖĞR. ÜYESİ ADİL CALAP
Yayıncı
(dc.publisher)
Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2024-05-07
Dil
(dc.language.iso)
Türkçe
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2024-05-07
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.14429/4163
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Halkla İlişkiler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Public Relations
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmada, son yıllarda dünya genelinde kullanımı giderek artan internet ve internet teknolojilerinin kurumlarda halkla ilişkiler uygulamalarında ortaya çıkardığı değişiklikler incelenmek istenmiştir. Bu doğrultuda yapılan araştırmanın ilk üç bölümünde, geçmişten günümüze halkla ilişkilerin değişen tanımları, modelleri, düzeyleri, uygulayıcı rolleri, kurum içerisindeki konumu ve araçlarına değinilmektedir. Ayrıca bu araçların geleneksel medya ve yeni medya kıyaslaması içerisinde kullanım avantajları ve dezavantajları ortaya koyulmaktadır. Araştırmanın son bölümünde ise Trabzon'daki ilçe belediyelerinin halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımları ölçümlenmektedir. Ülkemiz nüfusunun yarısından fazlasının internet kullanıcısı olduğu ve internet kullanıcılarının büyük çoğunluğunun sosyal medyayı aktif olarak kullandığı düşünüldüğünde, belediyelerin hedef kitlelerine ulaşmak için halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya ağlarında yer almaları önemli bir yere sahiptir. Tam sayım yöntemi ile Trabzon'da bulunan 18 ilçe belediyesinin 3 ayrı sosyal medya hesabında paylaşılan içerikler doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler 4 adet araştırma sorusu çerçevesinde oluşturulan tema ve kategorilerle içerik analizine tabi tutulmuştur. Trabzon'da bulunan 18 ilçe belediyesinin tamamını kapsayan araştırma kapsamında elde edilen bulgular; belediyelerin, toplum tarafından yoğun olarak kullanılan sosyal mecralarda yer aldığını ve aktif paylaşımlarda bulunduğunu göstermektedir. Bu durum da belediyelerin karşılıklı etkileşime zemin sağlayacak adımlar attıklarını göstermektedir.
Özet
(dc.description.abstract)
In this study, it is aimed to examine the changes that the internet and internet technologies, which are increasingly used around the world, in public relations practices in institutions. In the first three parts of the research conducted in this direction, the changing definitions, models, levels, practitioner roles, position and tools of public relations from past to present are mentioned. In addition, the advantages and disadvantages of using these tools in traditional media and new media comparisons are revealed. In the last part of the research, the use of social media as a public relations tool of the district municipalities in Trabzon is measured. Considering that more than half of the population of our country is internet users and the majority of internet users actively use social media, it is important for municipalities to take part in social media networks as a public relations tool in order to reach their target audiences. The contents shared in 3 different social media accounts of 18 district municipalities in Trabzon with the full count method were obtained through document analysis. The obtained data were subjected to content analysis with themes and categories created within the framework of 4 research questions. The findings obtained within the scope of the research covering all of the 18 district municipalities in Trabzon; It shows that municipalities are involved in social media that are used extensively by the society and that they are actively sharing. This shows that municipalities have taken steps to provide a basis for mutual interaction.
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms